Кошик
64 відгуків
+380 (95) 380-99-39
+380 (66) 008-39-89
+380 (98) 473-77-59
Софиевская Борщаговка,ул.Белогородская 32, Київ, Україна
BerlinShina
Кошик

Різновиди конструкцій шин.

Різновиди конструкцій шин.

Різновиди конструкцій шин.

Діагональні шини.

Кордові нитки брекера у діагональних шинах розташовуються пошарово, під кутом 45-60 градусів. Така конструкція покришок морально застаріла, при цьому ще дуже широко випускається. Великий плюс таких шин — міцні бічні частини, стійкі до ударів і порізів.

 

 

 

Радіальні шини.

Ці шини випускаються з маркуванням «R». Кордові нитки в них не перетинаються, а прокладені від одного до іншого борту паралельно одна одній по всьому радіусу. Кут перетину ниток корду в брекері більше, ніж у діагональних шин. Радіальні шини мають ряд переваг перед застарілою конструкцією діагональних: довговічність (ресурс в 2-3 рази вище), менший опір коченню (економія пального), краще управління, стійкість і зчеплення з дорожнім полотном.

 

Різновиди способів герметизації шин.

 

Камерні шини.

Камерні шини складаються з покришки, камери з вентилем і стрічки, надеваемой на обід. Розмір камери завжди дещо менше внутрішньої порожнини покришки щоб уникнути утворення складок в накоченому стані. Ободная стрічка охороняє камеру від ушкоджень і тертя об колесо і борт покришки. Вентиль (клапан) служить для накачування шини повітрям і перешкоджає його виходу назовні.

Безкамерні шини.

Безкамерні шини мають герметичний шар з гуми, який виконує функції камери. Повітронепроникність створюється за рахунок щільного контакту спеціального шару гуми з ободом колісного диска.

Безкамерний спосіб герметизації шин має ряд незаперечних переваг перед камерними шинами: менша маса і кращий теплообмін з колесами, можливість відновлення герметичності спеціальними засобами без демонтажу колеса, підвищений рівень безпеки т. к. при порушенні герметичності повітря виходить тільки в місці пошкодження, причому, досить повільно.

Також, слід знати, що установка камери в безкамерну шину не призведе ні до чого хорошого. Надійність колеса це не підвищить, а проблем може додати. При такому способі ремонту між камерою і внутрішньою поверхнею шини виникають порожнини повітря, які сприяють сильному нагріванню покришки при русі автомобіля, що може призвести до руйнування шини. Так само, при пікових навантаженнях на колесо (при проходженні крутого повороту) — шину може просто розірвати.

Різновиди шин за сезонним призначенням.

Літні шини.

Літні шини зроблені з твердої гуми, ніж зимові, і тому більш зносостійкі. Особливості малюнка протектора літньої гуми характерні поліпшенням динамічних характеристик, зменшенням витрат палива, підвищенням комфорту за рахунок зниження рівня шуму. Також, від рисунка протектора залежить ступінь ризику аквапланування. Симетричний направлений рисунок протектора спеціально розроблений для їзди по мокрій дорозі, гарантує максимальне зниження аквапланування, однак він знижує зчеплення з твердим покриттям. Асиметричний направлений рисунок, згладжує цей недолік, виготовляється шляхом використання складного технологічного процесу, що серйозно підвищує вартість шини і порушує оптимальне співвідношення ціни і якості виробу.

Зимові шини.

Гума, що використовується в протекторі зимових шин зазвичай більш м'яка, ніж та, що використовується в літніх шинах, таким чином вона забезпечує більш якісне зчеплення з льодом і снігом, але зношується швидше при температурах, властивих теплої пори року. Зимові шини часто мають чіткі і візерунчасті поглиблення в протекторі, які призначені для того, щоб максимально використовувати будь-яку нерівність слизькій поверхні. Гума для холодного часу року класифікується за наявності шипів в їх конструкції. Нешиповані шини використовуються на трасах без снігового і льодового покриття. Вони виробляються з м'якої гуми з направленим візерунком протектора з безліччю глибоких канавок-ламелей.Шиповані шини мають в своїй конструкції шипи або можливість їх установки. Візерунок протектора досить рідкісний, з множинними ламелями. За рахунок металевих шипів такі шини поліпшують стійкість на сніжному насті і льоду. Однак на асфальті така гума досить гучна і має недостатнє зчеплення за рахунок великих проміжків ламелей.

Всесезонні шини.

Всесезонні шини мають різні маркування залежно від умов експлуатації. M+S — для бруду і снігу, R+W — для траси і зими. Ці покришки можна використовувати і взимку і влітку. Однак через компромісних рішень між зимовою і літньою гумою присутній погіршення експлуатаційних характеристик у порівнянні з сезонними моделями.

Різновиди шин по малюнку протектора.

Ненаправлений малюнок протектора є найбільш універсальним. Шина володіє однаковими властивостями незалежно від напрямку обертання. Шини з таким малюнком, як правило, відносяться до категорії «бюджетних» і мають найбільше поширення. Такими шинами комплектуються багато автомобілі на заводі-виробнику.

 


Спрямований малюнок — симетричний відносно центральної площини обертання колеса (що проходить через середину протектора). Він володіє покращеною здатністю відведення води з плями контакту з дорогою і зниженою гучністю. Запасне колесо збігається з напрямом обертання тільки з колесами однієї сторони автомобіля, але тимчасова установка його на іншу сторону допустима за умови руху на невеликих швидкостях.

Асиметричний малюнок — не симетричний відносно центральної площини обертання колеса. Його використовують для реалізації різних властивостей в одній шині. Наприклад, зовнішня сторона шини краще працює на сухому покритті, а внутрішня — на мокрому.

Розшифровка маркування шин.

Типорозміри автомобільних шин.

Європейське позначення типорозміру

Наприклад:205/70 R15 91T

205 — це ширина шини в мм

70 — висота шини у відсотках від ширини (профіль). Якщо цієї цифри немає на боковині шини (наприклад 195 R15), то це значення дорівнює 80% і така шина зветься «повно-профільної».

R — означає конструкцію шини (радіальна). Багато автолюбителів помилково думають, що R — означає радіус шини. Легкових шин з діагональною конструкцією вже практично не випускається.

15 — діаметр диску в дюймах, тобто внутрішній діаметр шини (саме діаметр, а не радіус).

91 — індекс навантаження шини. Це умовний показник, що визначає максимальне навантаження на шину. На деяких шинах написано MAX LOAD (максимальне навантаження) і далі стоять значення в кілограмах і фунтах. Для мікроавтобусів і легких вантажівок випускаються спеціальні, багатошарові посилені шини з високими індексами навантаження. І позначаються в залежності від індексу навантаження — написом REINFORCED (6 шарів, посилена шина) або літерою «З» після діаметра шини, наприклад: 205/70 R15 C, (8 шарів, вантажна шина).

T — індекс швидкості. Цей умовний параметр визначає максимально допустиму швидкість руху автомобіля, дозволену при використанні даних шин.

 

Американське позначення типорозміру

Існують два типи маркування американських шин. Перша дуже схожа на європейську, тільки перед типорозміром ставиться букви «P» (Passanger — для легкового автомобіля) або «LT» (Light Truck — легка вантажівка). Наприклад: P 195/60 R14 або LT 235/75 R15.

І інша маркування, яка принципово відрізняється від європейської.

Наприклад: 31?10.5 R15

31 — зовнішній діаметр шини в дюймах.

10.5 — ширина шини в дюймах.

R — шина радіальної конструкції.

15 — внутрішній діаметр шини в дюймах.

 

Інші маркування автомобільних шин.

TUBE TYPE — камерна конструкція.

TUBELESS — безкамерна конструкція.

TREADWEAR 380 — коефіцієнт зносостійкості, визначається по відношенню до «базової шини», для якої він дорівнює 100.

TRACTION А — коефіцієнт зчеплення, має значення А, В, С. Шини з коефіцієнтом А мають найбільшу величину зчеплення в своєму класі.

TEMPERATURE A — температурний режим, показник характеризує здатність шини протистояти температурним діям. Він, як і попередній підрозділяється на три категорії А, В і С.

Е17 — відповідність Європейським стандартам.

DOT — відповідність стандартам США.

M+S (Mud + Snow) — сніг і бруд, AW (Any weather) — будь-яка погода, AS (All Seasons) — маркування всесезонних шин.

PLIES: TREAD — склад шару протектора.

SIDEWALL — склад шаруючи боковини.

MAX LOAD — максимальне навантаження, кг/англійські фунти.

MAX PRESSURE — максимальний внутрішній тиск в шині, КПа.

ROTATION > — напрям обертання.

LEFT — шина встановлюється на ліву сторону автомобіля.

RIGHT — шина встановлюється на праву сторону автомобіля.

OUTSIDE або Side Facing Out — зовнішня сторона установки.

INSIDE або Side Facing Inwards — внутрішня сторона установки.

DA (штамп) — незначні виробничі дефекти що не перешкоджають нормальній експлуатації.

TWI D — покажчик індикатора зносу проектора. Сам індикатор являє собою виступ на дні канавки протектора. Коли протектор стирається до рівня цього виступу, шину пора міняти.

FR — шина з захистом обода диска.

RF, XL — посилена шина з підвищеною вантажопідйомністю.

Розшифровка індексів швидкості

Індекс Швидкість
км/год
I 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
H 210
V 240
W 270
Y 300
Z понад 240

Розшифровка індексів навантаження

Індекс Навантаження
кг
  Індекс Навантаження
кг
  Індекс Навантаження
кг
60 250   90 600   120 1400
61 257   91 615   121 1450
62 265   92 630   122 1500
63 272   93 650   123 1550
64 280   94 670   124 1600
65 290   95 690   125 1650
66 300   96 710   126 1700
67 307   97 730   127 1750
68 315   98 750   128 1800
69 325   99 775   129 1850
70 335   100 800   130 1900
71 345   101 825   131 1960
72 355   102 850   132 2000
73 365   103 875   133 2060
74 375   104 900   134 2120
75 387   105 925   135 2180
76 400   106 950   136 2240
77 412   107 975   137 2300
78 425   108 1000   138 2360
79 437   109 1030   139 2430
80 450   110 1060   140 2500
81 462   111 1090   141 2575
82 475   112 1120      
83 487   113 1150      
84 500   114 1180      
85 515   115 1215      
86 530   116 1250      
87 545   117 1285      
88 560   118 1320      
89 580   119 1360      

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner